Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2019/2020 навчальному році
Зарубіжна
література
У 2019/2020 навчальному році вивчення зарубіжної
літератури в 5 – 9 класах
здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
у 10-11 класах – за новими
навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені
наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Основою
для календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури є чинні
навчальні програми. Учитель має право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів,
розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість
годин на опрацювання конкретного розділу. Він має змогу вільно і
творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної
літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної
середньої освіти здійснюють українською мовою. Твори зарубіжних письменників у
курсі зарубіжної літератури вивчають в українських перекладах. Для зіставлення
можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні
(англійською, німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов
бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами
оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову
функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування навантаження
учнів протягом навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю
в процесі вивчення зарубіжної літератури в кожному класі. Поданий у таблиці
розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі.
Учитель на власний розсуд може збільшити кількість видів контролю відповідно до
рівня підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю
із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні
роботи у формі:
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
контрольного
класного твору;
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання
інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки
розвитку мовлення* (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка
зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість видів контролю
із зарубіжної літератури в 10-11 класах
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівні
|
стандарту
|
профільний
|
||
Контрольні
роботи у формі:
|
2
|
2
|
4
|
4
|
контрольного класного твору*;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Уроки
розвитку мовлення**
|
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення)
|
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення)
|
3
(1у+2п)
|
3
(2у+1п)
|
Уроки
позакласного
читання
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8 – 9 класах з поглибленим
вивченням зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних
робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і
види контрольних робіт).
*У кожному
семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку
усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці –
(у + п).
Під час
оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних
видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно
оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за
ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою
колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої
тематичної.
У разі відсутності учня на уроках протягом
місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка
за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і
грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у
журнальній колонці «Твір» не роблять.
Орієнтовний обсяг письмового твору,
складеного учнем/ученицею
Клас
|
Кількість сторінок
|
5-й
|
0,5–1,0
|
6-й
|
1,0–1,5
|
7-й
|
1,5–2,0
|
8-й
|
2,0–2,5
|
9-й
|
2,5–3,0
|
Орієнтовний обсяг письмового твору
(рівень стандарту)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,0–3,5
|
Орієнтовний обсяг письмового твору
(профільний рівень)
Клас
|
Кількість
сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,5–4,5
|
Оцінку за
читання напам’ять творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без
дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та методична література із зарубіжної
літератури, рекомендована МОН, зазначена в Переліку навчальних програм,
підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством
освіти і науки, що розміщений на офіційному сайті МОН, Інституту модернізації
змісту освіти.
Комментариев нет :
Отправить комментарий