КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»
Відділ української мови та літератури, мов національних меншин і зарубіжної літератури
ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ НА ЗАСІДАННЯХ МЕТОДИЧНИХ ОБ'ЄДНАНЬ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ, ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, МОВ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН
Коваленко Л.В. к.пед.н., завідувач відділу
• Компетентнісний підхід як спосіб досягнення нової якості мовної освіти.
• Шляхи запровадження компетентнісно-діяльнісного та особистісно орієнтованого підходу у вивченні української мови, зарубіжної літератури, мов національних меншин.
• Компетентнісний підхід у позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Вивчення української мови як профільної дисципліни та як окремої навчальної дисципліни в профілях інших спеціалізацій.
• Методи і форми навчання в реалізації профільного навчання української мови (настановчі й оглядові лекції, семінари, колоквіуми, творчі роботи, самостійне вивчення
основної і додаткової навчальної літератури, постановка проблемних завдань, моделювання ситуацій).
• Диференціація та індивідуалізація навчання української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Реалізація індивідуальних і творчих здібностей учнів на уроках і в позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Реалізація допрофільної підготовки учнів через організацію різних видів диференційованого навчання мови (курсів за вибором, факультативів).
• Зміст і методика викладання курсів за вибором філологічного спрямування в системі допрофільної підготовки учнів.
• Особливості формування інтелектуальної та креативної компетентностей школярів в умовах допрофільної підготовки.
• Індивідуально-диференційований підхід до учнів як необхідна умова реалізації особистісно орієнтованого підходу до навчання мови та літератури.
• Особливості будови особистісно орієнтованого уроку української мови.
• Система оцінювання навчальних досягнень з української мови учнів старшої школи. Організація оцінювання на основі портфоліо.
• Методика оцінювання навчальних досягнень учнів із позицій компетентнісного підходу (з урахуванням вікових особливостей).
• Підготовка учнів до стандартизованого тестування за завданнями, що використовуються для міжнародного порівняльного дослідження РІSА.
• Система формування комунікативної компетенції на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Методи формування інформаційної та кооперативної компетенцій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Застосування Інтернет-технологій у пізнавальній діяльності учнів на уроках та позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Технологія проблемного навчання як засіб формування проблемної компетенції на уроках мови.
• Метод проблемного навчання мови як засіб розвитку креативного мислення школярів.
• Робота над помилками як засіб удосконалення мислительного процесу учнів через застосування проблемного навчання.
• Методика реалізації міні-проекту в межах уроку української мови.
• Компетентнісний підхід і міжпредметна інтеграція у вивченні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Методи І способи розвитку критичного мислення учнів середньої ланки на уроках розвитку мовлення.
• Застосування педагогічної технології «Розвиток критичного мислення через читання й письмо» (РКМЧП) у навчанні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Удосконалення комунікативної компетенції у процесі формування в учнів критичного мислення (засобами підготовки та проведення зборів, дискусій, диспутів).
• Застосування інтерактивних технологій у навчанні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Рефлексія як невід'ємний компонент інтерактивного навчання мови.
• Творча діяльність учнів на уроках словесності: форми, методи, перспективи.
• Методика розвитку й удосконалення вмінь і навичок сприймати почуте і прочитане.
• Методика навчання монологічного мовлення (відтворення і створення усних і письмових висловлювань різних типів, стилів і жанрів).
• Методика навчання діалогічного мовлення (засвоєння мовленнєвого етикету, дотримання умов і правил проведення нарад, засідань, диспутів).
• Особливості використання імітаційних моделей і рольової діяльності на уроках розвитку зв'язного мовлення. Методика створення та застосування ситуативних вправ.
• Нетрадиційні уроки та їхня ефективність у розвитку творчості учнів і вчителів.
• Роль домашніх завдань у розвитку творчих здібностей школярів.
• Методи проблемного навчання на уроках мови.
• Застосування тестових технологій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури формування у школярів навичок виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності).
• Групова робота на уроках мови та межі її застосування.
• Активні форми організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Особливості застосування активних методів навчання української мови (евристичного спостереження, порівняння, конструювання, моделювання, смислового бачення, символічного бачення, методу творчої реалізації).
• Активно-ігрові форми в навчально-виховному процесі української мови (ігри, тренінги, практикуми).
• Забезпечення розвитку здібностей і таланту обдарованих учнів у позакласній роботі з української мови.
• Удосконалення системи роботи словесника з обдарованими та здібними дітьми.
• Прилучення учнів до загальнолюдських цінностей у процесі інтегративного вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури з використанням засобів музики і живопису та з опорою на історичні дані.
• Методика проведення уроків на інтегративній основі.
• Рефлексивна основа роботи над усним і письмовим твором у 5-9 класах.
• Організація доцільного випереджувального навчання на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Системність у роботі вчителя-словесника.
• Діяльнісний, особистісно орієнтований і компетентнісний підходи як провідні у світовій практиці навчання мови.
• Компетентнісний підхід в освіті. Компетентності й компетенції з української мови.
• Оцінювання знань і вмінь учнів на уроці рідної мови: критерії, вимоги, педагогічні умови, методика.
• Застосування інтерактивної роботи як однієї з форм особистісно орієнтованого навчання на уроках рідної мови.
• Роль інтерактивного навчання в розвитку комунікативної компетентності учнів.
• Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроку рідної мови.
• Значення уроків рідної мови для особистісного розвитку учня.
• Навчання за різними видами мовленнєвої діяльності як один з пріоритетних напрямів перебудови технології навчання мови.
• Особливості поєднання традиційного (системного) вивчення мовних явищ із функціонально-комунікативним підходом до навчання рідної мови.
• Формування й розвиток комунікативної культури учнів у процесі вивчення рідної мови.
• Сучасні методи організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках рідної мови.
• Методи проблемного навчання і їх застосування на уроках рідної мови.
• Застосування групових технологій навчання на уроках рідної мови.
• Організація творчої діяльності учнів на уроках рідної мови: форми, методи, перспективи.
• Лінгвістичний аналіз тексту як засіб удосконалення мовленнєвих компетентностей і логічного мислення учнів.
• Міжпредметні зв'язки як засіб активізації ідейно-естетичного сприймання художнього та публіцистичного тексту.
• Застосування інформаційних технологій у процесі викладання рідної мови.
• Система лексикографічних умінь і навичок, необхідних для формування мовної особистості з високим рівнем мовленнєвої компетентності.
• Шляхи реалізації етнокультурознавчого компоненту нового змісту навчання рідної мови в школі.
• Регіональний компонент як складова формування лінгвокраєзнавчої компетентності школярів.
• Гра як метод організації навчально-виховного процесу.
• Навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів.
• Імітація умов комунікації як засіб розвитку основних комунікативних умінь учнів
• Методика створення і застосування відеозаписів на уроках розвитку зв'язного мовлення.
• Роль домашніх завдань з рідної мови в розвитку творчих здібностей учнів.
• Робота з підручником рідної мови: проблеми, пошуки, результати.
• Вимоги до сучасного уроку словесності та шляхи їх реалізації.
• Диференціація та інтеграція у змісті уроку рідної мови.
• Сучасний урок рідної мови, проблема його аналізу та самоаналізу.
Відділ української мови та літератури, мов національних меншин і зарубіжної літератури
ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ НА ЗАСІДАННЯХ МЕТОДИЧНИХ ОБ'ЄДНАНЬ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ, ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, МОВ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН
Коваленко Л.В. к.пед.н., завідувач відділу
• Компетентнісний підхід як спосіб досягнення нової якості мовної освіти.
• Шляхи запровадження компетентнісно-діяльнісного та особистісно орієнтованого підходу у вивченні української мови, зарубіжної літератури, мов національних меншин.
• Компетентнісний підхід у позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Вивчення української мови як профільної дисципліни та як окремої навчальної дисципліни в профілях інших спеціалізацій.
• Методи і форми навчання в реалізації профільного навчання української мови (настановчі й оглядові лекції, семінари, колоквіуми, творчі роботи, самостійне вивчення
основної і додаткової навчальної літератури, постановка проблемних завдань, моделювання ситуацій).
• Диференціація та індивідуалізація навчання української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Реалізація індивідуальних і творчих здібностей учнів на уроках і в позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Реалізація допрофільної підготовки учнів через організацію різних видів диференційованого навчання мови (курсів за вибором, факультативів).
• Зміст і методика викладання курсів за вибором філологічного спрямування в системі допрофільної підготовки учнів.
• Особливості формування інтелектуальної та креативної компетентностей школярів в умовах допрофільної підготовки.
• Індивідуально-диференційований підхід до учнів як необхідна умова реалізації особистісно орієнтованого підходу до навчання мови та літератури.
• Особливості будови особистісно орієнтованого уроку української мови.
• Система оцінювання навчальних досягнень з української мови учнів старшої школи. Організація оцінювання на основі портфоліо.
• Методика оцінювання навчальних досягнень учнів із позицій компетентнісного підходу (з урахуванням вікових особливостей).
• Підготовка учнів до стандартизованого тестування за завданнями, що використовуються для міжнародного порівняльного дослідження РІSА.
• Система формування комунікативної компетенції на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Методи формування інформаційної та кооперативної компетенцій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Застосування Інтернет-технологій у пізнавальній діяльності учнів на уроках та позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Технологія проблемного навчання як засіб формування проблемної компетенції на уроках мови.
• Метод проблемного навчання мови як засіб розвитку креативного мислення школярів.
• Робота над помилками як засіб удосконалення мислительного процесу учнів через застосування проблемного навчання.
• Методика реалізації міні-проекту в межах уроку української мови.
• Компетентнісний підхід і міжпредметна інтеграція у вивченні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Методи І способи розвитку критичного мислення учнів середньої ланки на уроках розвитку мовлення.
• Застосування педагогічної технології «Розвиток критичного мислення через читання й письмо» (РКМЧП) у навчанні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Удосконалення комунікативної компетенції у процесі формування в учнів критичного мислення (засобами підготовки та проведення зборів, дискусій, диспутів).
• Застосування інтерактивних технологій у навчанні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Рефлексія як невід'ємний компонент інтерактивного навчання мови.
• Творча діяльність учнів на уроках словесності: форми, методи, перспективи.
• Методика розвитку й удосконалення вмінь і навичок сприймати почуте і прочитане.
• Методика навчання монологічного мовлення (відтворення і створення усних і письмових висловлювань різних типів, стилів і жанрів).
• Методика навчання діалогічного мовлення (засвоєння мовленнєвого етикету, дотримання умов і правил проведення нарад, засідань, диспутів).
• Особливості використання імітаційних моделей і рольової діяльності на уроках розвитку зв'язного мовлення. Методика створення та застосування ситуативних вправ.
• Нетрадиційні уроки та їхня ефективність у розвитку творчості учнів і вчителів.
• Роль домашніх завдань у розвитку творчих здібностей школярів.
• Методи проблемного навчання на уроках мови.
• Застосування тестових технологій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури формування у школярів навичок виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності).
• Групова робота на уроках мови та межі її застосування.
• Активні форми організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Особливості застосування активних методів навчання української мови (евристичного спостереження, порівняння, конструювання, моделювання, смислового бачення, символічного бачення, методу творчої реалізації).
• Активно-ігрові форми в навчально-виховному процесі української мови (ігри, тренінги, практикуми).
• Забезпечення розвитку здібностей і таланту обдарованих учнів у позакласній роботі з української мови.
• Удосконалення системи роботи словесника з обдарованими та здібними дітьми.
• Прилучення учнів до загальнолюдських цінностей у процесі інтегративного вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури з використанням засобів музики і живопису та з опорою на історичні дані.
• Методика проведення уроків на інтегративній основі.
• Рефлексивна основа роботи над усним і письмовим твором у 5-9 класах.
• Організація доцільного випереджувального навчання на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
• Системність у роботі вчителя-словесника.
• Діяльнісний, особистісно орієнтований і компетентнісний підходи як провідні у світовій практиці навчання мови.
• Компетентнісний підхід в освіті. Компетентності й компетенції з української мови.
• Оцінювання знань і вмінь учнів на уроці рідної мови: критерії, вимоги, педагогічні умови, методика.
• Застосування інтерактивної роботи як однієї з форм особистісно орієнтованого навчання на уроках рідної мови.
• Роль інтерактивного навчання в розвитку комунікативної компетентності учнів.
• Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроку рідної мови.
• Значення уроків рідної мови для особистісного розвитку учня.
• Навчання за різними видами мовленнєвої діяльності як один з пріоритетних напрямів перебудови технології навчання мови.
• Особливості поєднання традиційного (системного) вивчення мовних явищ із функціонально-комунікативним підходом до навчання рідної мови.
• Формування й розвиток комунікативної культури учнів у процесі вивчення рідної мови.
• Сучасні методи організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках рідної мови.
• Методи проблемного навчання і їх застосування на уроках рідної мови.
• Застосування групових технологій навчання на уроках рідної мови.
• Організація творчої діяльності учнів на уроках рідної мови: форми, методи, перспективи.
• Лінгвістичний аналіз тексту як засіб удосконалення мовленнєвих компетентностей і логічного мислення учнів.
• Міжпредметні зв'язки як засіб активізації ідейно-естетичного сприймання художнього та публіцистичного тексту.
• Застосування інформаційних технологій у процесі викладання рідної мови.
• Система лексикографічних умінь і навичок, необхідних для формування мовної особистості з високим рівнем мовленнєвої компетентності.
• Шляхи реалізації етнокультурознавчого компоненту нового змісту навчання рідної мови в школі.
• Регіональний компонент як складова формування лінгвокраєзнавчої компетентності школярів.
• Гра як метод організації навчально-виховного процесу.
• Навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів.
• Імітація умов комунікації як засіб розвитку основних комунікативних умінь учнів
• Методика створення і застосування відеозаписів на уроках розвитку зв'язного мовлення.
• Роль домашніх завдань з рідної мови в розвитку творчих здібностей учнів.
• Робота з підручником рідної мови: проблеми, пошуки, результати.
• Вимоги до сучасного уроку словесності та шляхи їх реалізації.
• Диференціація та інтеграція у змісті уроку рідної мови.
• Сучасний урок рідної мови, проблема його аналізу та самоаналізу.
Комментариев нет :
Отправить комментарий